CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Wednesday, July 7, 2010

praktikal aku~~

hallluuuu.....anybody here..???..hikhik setelah beberapa lama aku sbuk, bru skunk aku dapat gak luangkan msa aku tuk mengisi ruang kekosongn blog ni...^_^... almaklumlah...praktikal ni aku xbyk luangkan mse tuk smua ni melainkan aku curi2 mse jenguk, edit, ubah suai blog ni biar nmpak lg menarik...yg pntg aku puas hati...bler nmpak cntik, menarik, bru la rse tenang skit nk create ceter ni satu persatu...=)

untuk kali ni aku rase aku nk luangkan mse tuk story skit tntg alam praktikal aku...byk kenangan sbnarnya...tp aku xberkesempatan tuk tulis setiap hari...xpe la...mgkin seminggu skali, mgkin dua mggu skali or myb sebulan kot baru aku dapat update smula huhuhu...

ok, let me story bout my praktikal...aku skunk menetap di Selayang, dkt sgt ngn Batu Caves..hihi..tugas aku kt sini sbgai agent travel N tour...(ye la aku ni kan amik kos marketing, so mmg sesuaila ngn kos aku ni huhu)..tp aku xpenah pn keluar tuk mencari customer secara offline..My supervisor, en.Megat dah ajar aku sikit sbyk tntg cara tuk dapatkan ramai customer secara online lbh2 lg dgn cara social network contohnya facebook.. so, starting je aku msuk aku dah kene dapatkan customer skurang2 sepuluh stu hari..urmmmm....tp en.megat ckp xdpt pn xpew jnji aku tau cmne tuk berkomunikasi ngn org ramai melalui online n buat org kenal spe aku dalam company dorg ni...hihihi...sng ceter, my supervisor sgt2 baik orgnya...=))

ikutkan aku mmg xtau pape pn tntg travel ni...lg2 aku ni bkn slalu melancong pn...tp dsebabkan kerja, aku jd minat ngn semua ni...:) aku asek ingat je kata2 supervisor aku ni (kamalia, slama saya kerja 5-7tahun ni sy dah penah pergi keserata pelusuk dunia, sbut je mne kawasan 2 sy dah pernah pergi, tp klu sy pergi jarang skali kuar wit sy sndiri, semuanya sy dapat FOC) huhuhu...dalam hati aku...sonok gler..!! cuma pesanan ringkas dia..."yg pntg awak kene rajin je tau"...yup En.Megat...sy akan cuba berusaha smp la dapat semua 2..hikhik..:p

macam2 dah aku blajar, antaranya wat qoutation, itinerary, cari harga hotel, n macm2 lagi la...mmg byk pengalaman..tp yg pling aku ingat ni satu je time supervisor aku g Beijing..hmpir seminggu aku terkontang kanting wat keje sengsorg..dah la 2 dia pergi time aku mmg betul2 baru msuk keje..huhu...n nk dijadikan satu ceter, My big boss lak nk g ke Guangzhou..nothing dalam kpla otak aku tuk pikir semuanya...start cari tket, booking tket, contct agent2 flight china n sbgainya aku uruskan sndiri...yg paling menarik wat visa...adoii...aku mne tau smua 2...bos aku nk g lusanya aku xsiap lagi visa dia, tggu email dr supervisor la..huhu...pas 2 agent visa lak wat hal..xdpt dtg opis..aku, ija(kerani) n asif ngn segeranya naik motor pecut cari tempat wat visa 2..aku naik ngn si ija ni gayat gler...tp sonok, jalan tengah kota raya yg sbuk 2...aduhaii...Tuhan je la yg tau perasaan time 2...tuk rushing pny visa aku kena stlekan ari jumaat 2 jgk sblm kul 11..aku n geng gerak kul 10, smp kul 1030..huhu...kelam kabut semuanya...akhirnya siap gak ar...n big boss aku gak mmg sporting...relax je muka dia heheh..

macam2 hal...macam2 kerenah..kisah2 yng ggu aku time2 aku praktikal ni aku ignore je...bkn ape, skunk aku dah xde ggu dorg n aku slalu doa biar dorg pn xde nk ggu2 aku lg..aku dah cukup2 penat...hmmm...berbalik kpd ceter praktikal aku...dkt ujung2 bln lepas, aku lupa lak tarikhnya...yg ni pn sonok gak...hehe..aku diajak oleh supervisor aku tuk berjumpa ngn seseorang yg mgkin ramai mngenali..dia merupakan customer kami..Julfekar (artis, pncipta lagu, mempunyai syrikat rakaman n byk ag ar keje dia...) wahh...xlama lg kami akan slalu bersama2 ngn golongn yang sebegini...dia berminat ngn kami n akn mngikat contrct kami slama sthun...aduhai..tah sempat ke tidak aku ni nnt..huhu..tp xpe la..pe yg aku tau, aku dah berjumpa ngn julfekar n dia mmg seorg yg sgt2 peramah..wpun dia dalam golongn artis, dia msih boleh bergaul mesra ngn org2 sperti kami...xseperti org yg baru nk meningkat naik, tp sgt2 sombong ngn org lain lg2 ngn kengkawan sndiri...xpe la..itu antara kenangan aku tuk bulan lepas hehehe..

kenangan tuk bulan pertama, ngn elaun yg besh akan aku simpan smpai bila..yeeehhaa..!! trima kasih wat semua org yg terlibat lbh2 lagi organisasi company ni sndiri...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok