CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Saturday, August 6, 2011

Love~ It is True

Salam hormat, salam pembuka bicara buat semua ~~

awl pg yg membuhsankan bg aku.... urghh...!!! Tetibe pg ni aku terpikir nk wat entry baru lak kat wilayah aku ni...tgh aku dok layan lagu2 peberat aku skrg ni; Kisah dongeng-stacy, Aishiteru-Zhifilia, ngn Ku Menunggu by rossa td tetibe ati aku berdetik tuk coretkan ilham aku kat sini...aisey...! klu ikut tajuk entry 2 lain macam...it's about love....aku ngah feeling cintan ke skrg? huish....idak ler...aku skdr nk kongsi sikit2 je ape yg aku rse dlm diri aku slama aku membesar di bumi yang nyata ni...


Cinta~ pada aku ni la satu perkataan yg wat aku xbpe ske tuk pikir dah...bulan2 pose ni aku nk kurangkan la perkara2 yg wat aku dok MENGHARAP, dok feeling lebih n dok pikir bkn2...biarlah cinta yang lahir kat aku kali ni hny CiNta PaDa Tuhan Yang Satu aje...pngalaman dah mnjagar aku segalanye...tuk wat aku berhati2 ngn sesape je...aku byk elakkan diri aku dr org2 yg cbe rapat ngn aku...Maafkan aku...aku serik sebenarnye...aku pon risau klu aku TERbagi harapan kt mereka2 itu....Maafkan aku lg... aku perlukan mse sbnarnye...k la...aku update blog kali ni pon sbb aku tertarik ngn satu ayat yg penuh makna ni...aku cbe nk huraikan satu persatu ape yang ade kat ayat ni n ape yg aku tau je la k...lau salah, err...korg paham sndiri je la ek huhu

"when u love someone, it's nothing. when someone love u, it's something. when u love someone and they love u back, it's everything"

permulaannye kita amik ayat 1st ni..."when u love someone it's nothing"- ye...pada aku ayat ni betul sgt....klu kita sayangkan seseorg sbnrnye xde pape pon yg leh jadi dlm hdup kte ni...syg/cinta lebih, tp satu mse kesakitan yang kita dapat...perkara cm ni kte kene la elakkan...ni ibarat kita bertepuk sebelah tangan la kan....klu kita syg/cinta lebih, then kte ni dihargai xpe jgk...tp klu syg/cinta lebih, pas 2 wat hal masing2, ngn egonye, ngn sombongnye...mmg xjd...laaaaaagi sakit rsenye.... barulah kita akan ngomel sengsorg.. "la....upenye slama ni aku je yang ade perasaan kat dia.." nmpak xbest lak kat situ kan...huhu


ok seterusnya "when someone love you, it's something"- ha...yg ni lak kita mst akan terase yg diri kita dihargai...betul x? ada sesuatu yang mgkin akn dpt beri kebahagian kat diri kita...tp apakan daya klu diri kita xdpt menerimanya...mgkin bersebab...xde alasan kosong tnp sebab...semuanya akan ade sbb tersendiri...yg ni ibarat cm ayat kat atas td...serupa juga...org tersebut mst akan terase dirinye bertepuk sebelah kaki...tp klu org 2 jenis usaha nk dpt gak pujaan hatinye ni, dia akan usaha sungguh2...sperti pepatah Arab 'Man Jadda Wa Jada'.... dan mgkin satu mase, klu org 2 bersungguh2 dia akan dapat hasilnye sperti ayat last ni...

"when u love someone and they love u back, its everything" - yg ni la cinta sbnar....untuk yg ni aku dpt rsekan bila aku ngn family aku, ngan BFF aku...smp skrg aku sgt2 hargai mereka2 yang ada di sekeliling aku, yg bg smgt kt aku...aku sygkan mereka2 ni semua...untuk pasangan lak..... aku xdpt lg tuk situasi ni...stu mse, klu di izinkan olehNya, aku akan terima spe2 pasangan hidup aku 2....mgkin skrg lum smp seru lg kan...huhu... wat mse ni aku xnk mendesak diri aku tuk memikirkan hal ni...tipula klu aku ckp aku xpenah jeles ngn pasangan2 couple lain, tp klu ni boleh wat aku bhgia ngn hdup sndiri, mgkin aku akn teruskan hidup aku ni sndirian dulu...


uiks...!! dah kol sepuloh lebih upenye...xsedor pulok...nye sebok sgt nulis ni..aduh...! k la, nk smbung wat keje yg xbpe nk ade ni lak hehe...nnt aku smbung lg ye coretan disini...korg g wat keje korg...jgn tido lak ok...pose2 cm ni kurangkan tido...nnt aku jeles...huhu...

*note- picture tersebut hanyalah hiasan semata2...

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok