CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Monday, October 18, 2010

BENCI…..

Aku xfaham kenape perasaan ni mnghantui diriku dari dulu hingga skrg…entry ni bkn sbb aku sngaja untuk membuka cerita ini smula tp ini adalah perasaan aku yg dah lama aku pndam…Cuma LUAHAN RASA dari diri aku sahaja.. ikutkan hati, aku mls nk pnjg2 cerita…biar dia sndr fhm, dia sndiri mngerti ape yg dah dia wat n lakukan pada aku…tp…bler aku lihat perangainya, tingkah lakunye, aku rse dia x mgkin berubah dari semasa ke semasa..mgkin smp bila2 dia akan tetap menghantui hidup aku ni… ini bkn hayalan aku shj… ini adalah kenyataannya…

Ø TDK PANDAI UTK MEMULAKAN UNGKAPAN MAAF SLPS MELAKUKAN KESILAPAN
aku xfaham knp manusia ni sering sngt mngganggu hubungan ataupn khdupan org lain…mcm2 kerenah, mcm2 ragam, mcam2 usaha, dan juga mcm2 helah yg dia gunakan semata2 untuk kebahagiaan dirinya sndiri…yg aku pelik, dia pnh ckp kt aku..”saya xakan ggu hdup kamu lagi”… ok fine, mne kata2 yg pnh kau ckp dulu? Senang sgt org ckp, “kisah lama kite lupakan….kita mulakan yg baru…” pada aku, tgk jgk keadaan atau kisah tersebut jadi sbb ape…klu sbb yg bkn datang dari aku, jgn harap aku sng2 utk lupakn atau maafkan cm 2 je…aku bkn jenis yg x ske memaafkan org….tp ADILKAH bg diri aku tuk memaafkan manusia yg memulakan dahulu perbalahan aku ini ngnnya??? Klu dia datang dan meminta maaf pada aku, yup…! salah aku klu aku tidak memaafkannya…tp hakikatnya….dia xpnh berani berhadapan dgn aku…sdgkan angkat col pun x brani, inikan pula mahu berdepan atau berjumpa….so…pada aku sng je, klu seseorg yg melakukan kesalahan, dirinya mmg cm 2…takut untuk terus berdepan dengan kesalahannya sndr dan takut untuk berdepan dngn ape yg dia dah buat…. smp sekarg tiada lagi ungkapan MAAF dari dirinya buat diriku ini…

Ø SUKA MENGACAU HUBUNGAN PASANGAN LAIN
Berlari mengejar bayangan…mgkin itu juga yang patut aku nyatakan disini…salah sape kt sini…salah aku atau salah dia…?? mana mgkin laki2 sng untk prgi kt sape2 klu bkn sbb dimulakan dgn pompuan itu sndiri…sng ckp…mne mgkin kucing tersebut xmkn ikan klu ikan 2 asek berlegar2 kt depan dia…itu hakikatnye…

Ø SUKA MENGAMBIL KESEMPATAN DI WKTU KSMPITAN (KURANG KASIH SAYANG)
Seperkara yg mmbuatkan aku mual dengan tingkah lakunya…klu aku tny org ramai pn, msti mereka akan myatakan salah tindakan yg dia lakukan…melainkan org2 yg BUTA HATI sahaja mnyatakan ape yg dia buat itu betul…alkisah mnyebabbkan aku mula mmbencinya apabila dia mngambil kesempatan untuk berjumpa dng pakwe aku tnp pengetahuan dari aku dan juga tnp kebenaran dari aku…mmg dia suh pakwe aku bgtahu, tp knp bukan dari dirinya sndiri?? Alasannya krana dia xnk cntct ngn aku atas sbb dia xske aku…so?? Ape sbbnye lagi kau nk kuar ngn pakwe aku ketika dulu?? Kau xnk bgtau aku, then kau amik ksmpatan wat cm 2 plak kt aku….dengan mnggunakan ungkapan BFF wat pakwe aku, kau dah mngaburi dia…padahal sblm ni hakikatnya pkwe aku xpnh lak ckp kt aku or kengkwn nye yg lain kau adalah BFF dia…mgkin hayalan kau sahaja untuk mndpt ungkapan cm 2…smp skrg aku xtau ape yg kau dah mng’ayat’ pakwe aku 2…nk kata kau slalu msg or amik berat xde plak…susah senang ngn pakwe aku xde plak..yg aku nmpak time senang je kau ade….pas 2 diam..yg beria sgt amik berai kat kau kat fesbuk 2 xde plak kau nk ckp dia antara yg terpenting dalam hidup kau…pelik aku….nmpak sgt sje je helah dia utk tgk org lain merana….

Ø CAKAP X SERUPA BIKIN
Klu dia nk ckp aku slalu sbuk atas urusannya…ya…!! sng aku mngaku mmg aku slalu mlihat tngkah lakunya, aktivitinya…xkira di blog nye or fesbuknye..knp?? knp aku sering lakukan hal yg demikian? Krn aku mahu melihat manusia yg lemah dan xberani ini hny pandai berkata2 sdngkan hakikatnya diri dia tersangt2 penakut… aku x bangga dengan kberaniaan yg ade pada diriku ini…tp klu sbb ternyata hakikat aku dipihak yg benar aku harus nyatakan disini… berkawan dengan pakwe aku dahulu semata2 untuk mnjelouskan diri aku… Skrg?? Klu benar ex-boy aku merupakan org2 yg terpntg dalam hdupnya kemana dia setiap kali ex-boy aku keseorangan…? ade dia kisahkan?? Dia Ibarat melepaskan batuk ditangga…hanya mmpermainkan perasaan org lain, slepas itu mnyalahkan aku pula…

Ø MENUMPANG KASIH MELALUI ORG LAIN
Lagi satu, aku cukup terkilan dengan sikapnya yang tidak tahu malu….satu hal, dia xtau kwn baiknya yg juga ibarat kembarnya hny mngmbil pluang untuk memudahkan dirinya hmpir dngn ex-boy aku…dngn sng dia myatukan hubungan “persahabatan” shbtnya itu semata2 untuk memudahkannya juga rapat ngn ex-boy aku…butakah kwn baiknya itu?? Atau…mgkin sama2 ada niat dan helah lain yg tersembunyi di lubuk hati masing2..?? yg aku heran, kemana perasaan bersalahnya pada aku or pada ex boy aku? Kt sini aku nk ceritakan sedikit ape yg aku dapat perhatikan sewaktu hubungan aku goyang n rapuh ketika dulu…taktiknya mmpergunakan nama ex-boy aku, cerita di laman blog nya ibarat dia terlampau baik, terlmpau rapat n terlampau BBF ngn ex-boy aku…wat so ever la ngn perkataan BFF dia 2…aku cukup menyampah ngn penyampaian dia tntg BFF.. aku cukup terkejut, cukup terkilan…bkn dia xtau, aku dah smpaikan msg dah tulis “essay SPM” buat dia tntg “knp dia ggu n kcu hbngn aku?” dan dia juga tahu aku sudah renggang..dengan tiada perasaan bersalah dia snggup tulis nama ex-boy aku sbg org2 terpntg buat dirinya ketika aku dalam situasi yg agak kencang… WHY??? Bler aku lepaskan tangan, bg peluang dia rapat, dia terus diam…xde khabar xde berita…aku pelik aku bingung… pape pn aku nk ucapkan tahniah kat awk MISS LILO (bkn nama sbnar) sbb sudi untuk melakukan hal yg sedemikian…selepas ini aku xkisah ape lagi yg kau nk buat, sbb aku cukup2 benci dngn sikap manusia yg cm kau…

Krna itu aku sgt2 BENCI dengan sikap2 manusia yg sebegini dan seperti diatas…
1- > Memutuskan hubungan pecintaan antara pasangan
2- > Memutuskan hubungan persahabatan antara sahabat
3- > Memutuskan hubungan persaudaraan antara saudara mara
4- > Tidak pandai untuk memulakan ungkapan MAAF selepas melakukan kesalahan….
And last aku jugak nk ucapkan terima kasih buat dirinya yg slama ni m’jadi kaunselor buat diri aku, menjadi shbt yg sekejap ketika aku ber YM dngannya, n terima kasih untuk segala2nya…dngan ape yg dia buat aku dah blajar sikap berhati2 dalam memilih pasangan, sahabat, teman, rakan seperjuangan and sebagainya…
thnks 4 evrytnng…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok