CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Tuesday, October 26, 2010

Kem Vs bufday gurl...

22 oktober 2010 - 24 oktober 2010

tarikh kt atas 2 adalah tarikh yg cukup bermakna wat diri aku tuk bulan ni...hehehe... kenangan aku ngn org ramai dari negeri2 di semenanjung ni wat aku berasa sgt2 beruntung sbb dpt mngikuti program ni...bkn shj golongan muda, malah golongan tua turut menyertainya...nama pun sukarelawan kan...so secara xlangsung bkn hanya fokus kepada golongan tertentu shja...sepanjang aku kat sne aku cukup2 dapat merehatkan diri aku wat seketika setelah lama aku menanggung kepedihan neh...pape pn keputusan tuk aku join program ini adalah yg terbaeek wat diriku...=)

ok2...narnye program ni telah pn dianjurkan oleh JKM (Jabatan Kebajikan Masyarakat) utk sukarelawan seluruh negara..ini merupakan kali ke-3 anjuran dorang wat semua masyarakat...and 4 da last ni la bru aku dapat join nye huhuhu....kali ni dorg wat kt Kem Princess Haliza at sepang.. ala...senang citer kem PLKN yg Diana Dniel pnh pegi ari 2 la...

mcm2 ade kt sne...prgram pn quite intresting...xde la smpai bosan pn... and LDK (latihan dalam kumpulan) xbpe byk sgt...program byk outdoor...itu la yg pling best wat jiwa2 remaja cm aku ni...wpun blik umah kali ni agak sakit sdikit tp aku puas hati dapat melapangkan diri kt sne kihkihkih....

wpun tuk thn ni aku xdpt hadiah yg leh wat kenang2an tuk bufday aku, tp aku cukup syukur ngn pengalaman n kebahagian sepanjang seharian bufday aku kali ni... smbutan yg dimulai ngn masuk hutan start kul 12:30mlm (23/10/2010) yakni progrm night walk brsama ahli cukup wat aku kenal erti kehidupan...wpun dulu aku penah ditinggalkan keseorgan dlm hutan, tp kali ni aku belajar erti tolong menolong sesama mnusia, n jgn pntgkan diri sndiri...halangan cm ne pn yg jadi tetap kami semua tempuhi bersama...dat's y, aku sgt2 syg ahli kumpulan aku time 2.. hbs night walk selama 2 jam, kami rehat selama sejam stgh...xlama, tp puas la jnji dpt rest kan... ok, hadiah seterusnye yg aku dapat, hehehe..aktviti yg dak2 PLKN selalu wat ni...tempuh halangan xsilap aku...panjat tembok, main gayut2 cm kera, main tarzan, komodo, hihihi...ske2 ati aku je pggil cm 2...narnye aku lupa nama2 dia...tp pape pn aku lepas semua kecuali main gayut2 2...arghh..!! dah lme kot aku xwat...pling last pn sek rendah..see, cm ne aku nk teruskan main mende 2..last2 aku surender ar..hehehe..

ok2...da nxt prsent yg aku dapat ialah flying fox...yg neh aku da biase sket...main time kadet bomba ngan GPMS kt BTN dulu....tp bezanye kali ni tinggi dia kot..tp aku rse sama je...tah la xde beza sngt..hehe...tp best gak la sbb stiap prgrm outdoor, yg ni plg aku ske n minat...aku ingat ade abbslling(betul ke eja cm 2), tp xder hukhuk..wktu terbang kt udara 2, aduhai....bebasnye diri ni...tp kejap je...pas 2 dah smp kt bawah kui3... pas pada 2 aku main kayak lak...main xlme, sbb ramai lagi pserta lain...lau ikutkan kayak yg pling terbaik dpt aku wat dkt pulau pangkor...wk2 2 ngn en.asif...aisey...! lagi takut, tgh laut time 2...heheh..tp pape pn kayak ni aku dapat wat smp hbis gak wpun lenguh2 dapat rse lagi smp skrg huhu..

n 4 da last hadiah wat aku kt sne stelah mcm2 aktvti lain yg kami wat termasuk la sketsa pilihan, survival cooking, origami, aerobic, n pembentukan jati diri, kumpulan kami yakni Sutera Biru dpat menguasai kesemua hadiah hehehe..dan juga hadiah tuk juara keseluruhan...itu la yg pling terbaik wat diri aku wpun penerimaan hadiah dibuat pada 24 oktober yg lalu tp aku tetap tersenyum puas...Alhamdulillah...xsia2 aku pergi merehatkan diri disana...di kem princess haliza...

*4 da picture nnt aku upload eh...xsmpat kali ni...n aku akn attchkn skali kt sini nnt...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok