CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Monday, November 15, 2010

..penyambung warisan...


wahh..!! tajuk pn xbleh blah kan...hehehe...bkn main lagi...

lau nk difahami bebetul apa yg dmaksudkan ngn penyambung warisan ni, ia adalah penyambungnye sesebuah generasi xkira dalam ape jua bidang atau perkara di dunia neh...dari segi bidang politik, pembelajaran, adat resam, keturunan dan sebagainya...klu xde penyambung warisan ni leh dikatakan segala perkara yg dilakukan sebelum2 ni akan terberhenti cm 2 sahaja tnp ade yg mewarisi sepenuhnya...err...cm 2 la gaknye...hehe...

dan bagi aku plak, bersesuaian ngn tajuk aku neh aku focus kpd adek kesayangan aku yg baru saja mnyambung perjuanganku sebagai seorg pelajar di institusi yg sama dengan aku.. tp dalam bidang yg berlainan cuma fakulti yg sama.. aku harap dia dpt wat yg lbh baik dari aku..xde la cm aku dulu asek memain je kan hehe..xcted aku g neman dia mendaftar hari sbtu lepas.. dia pn bkn main segak lagi...kene lak ngn aku neh yg lbh ske lau nmpak kemas...xkisah la dalam ape jua jnis pkaiaan...pntang tol aku nmpak yg jenis myakitkan mte...tp ksian gak kat adek asek kene leter jer...stress pn ade gak dia ari 2 hahaha...last2 aku mngalah...'pakai je la cm ne pn adek oi..' bler aku dah ckp cm 2 terus serta mrta dia sndiri wat cm kehendak aku...ha...sng kan adek neh lau nk wat dia ikut ckp hihi...

lps je dia sesiap umah abg Ngah pg 2, trus ktorg gerak ke Unisel Shah Alam..xbpe ramai sgt time smp tuh...tp bler dah lama dok ramai pn leh tahan gak la...satu org pn aku xkenal time 2...dok gak tinjau2 xde satu pn yg aku leh tgur2..cuma aku nmpak gak la muka2 yg penah ade kt tmpat aku dulu...mgkin skrg dorg amik dgree lak kan..hbs daftar je ktorg terus g tmpat penginapan dorg...ha.. part neh aku nk gak la nengok keadaannye...ye la, 1st time adek aku neh dok jejauh kan, lau leh nk gak tgk keselesaan sepanjang dia belajar nnt.. smp je tmpat yg diberikan oleh pihak Unisel, aku ngn abg2 aku pn naik la nengok keadaan tmpat...boleh tahan la tmpat dia..bg org laki leh la dok dalam keadaan cm 2 kot...(bg aku lak...hurmm xleh sbb ramai sgt huhu...) 9org satu umah...umah cm aku gak dulu, 3bilik 2bilik air..cuma ruang kecik skit dari tmpat aku dulu.. yg dah ada tersedia termasuk katil, almari, meja stdy, fridge, n ade la lagi lain2 cm rak kasut, tong gas... rsenye leh la kot dia berdikari....huhu...tgk je la aku ni...adek dah besor cm 2 pn kte still dok isau lagi padahal lelaki 2 hehe...agaknye dia rimas gak dok dgr je mcm2 nasihat, pesanan ari tuh...tp di dengar lah jgk sbb jga hati kan..klu dikumpul nasihat 2 dah berguni2 agaknye nasihat dari kami adik beradik, ngn mak ayah ni..hehe..

Alhamdulillah semua berjalan ngn baik sekali ari 2.. hampir semua selesai aku pn p la dok pesan lagi kat dia...liku2 perjalanan lelaki ni lain sket, lau slap pilih kawan habis la kan..macam2 jnji yg dia dok wat lagi2 dpt tau lak buah ati kesayangan ade dkat lak...kat uitm betul2 berjiran huhu...aku lak isau...ceh..aku dulu lagi la plak, lgsung satu kelas ahaks..! yg pntg tau ape yg kte wat..=p

huish...bler pk2 balik, syg tul aku kt adek ni...dah besar kuda pn aku xhbs2 amik tau hal dia..huhu...ye la...aku mne ada adek dah...dia je la yg aku harapkan tuk nk bergurau senda..hihi...tmpt aku mintak tlg pn dia gak..tempat aku marah pn dia gak gegege...=D dia la satu2 nye adek aku..nk nunggu adek ipar pn lambat ag..ouchh...xkan sama ngn adik sndiri kan..huhu...watnye jodoh aku yg jenis xber-adik lagi la plak...smp ke-tua la aku dok amik tau hal adek aku sorg neh je..huhu.. ada penah smp satu tahap aku ckp kt siti mak yg aku ni nk adek lagi hahaha...buang tebiat ape...siti mak pn dan2 sound je kt aku 'boleh aje ame deme nok menjaganye..mak dah xlarat dah nk g dukung kehulur kehilir nnt' hahaha...aku pn satu..ade la plak request mende cm gitu hehe...sorry mummy sje nk bergurau2 senda hakhakhak...=D

k la...harapan aku wat penyambung warisan aku neh dia akan menjadi seorg yg berguna suatu ketika nnt xkira la wat negara ke, masyarakat ke, kengkwan ke, tenaga pengajar ke, tempat dia kerja ke xkisah la...yg paling utama menjadi seorg yg paling2 berguna wat org tua kita tau..Amin.. aku harap sgt adek aku ni akan berjaya hingga ke menara tertinggi di dunia..cayalah..!!


adek yg gila2...!! (~,,~)V

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok