CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Saturday, March 12, 2011

Hari ini Milik Aku

Hari ini milik aku.....sngat sesuai bg sesapa yang merasakan diri berada dalam kesulitan, kesedihan, mempunyai masalah yang byk, sakit hati dan bermacam2 lagi....semalam...aku cuba memahami sesuatu dalam sebuah kata-kata penulis di dalam buku "don't be sad"...

kata-kata semangat yang telah membawa aku erti hidup yang sebenarnya...tujuan kita hidup dan diciptakan di bumi Allah ini...menghargai nikmat yang datang dalam kehidupan.. apa yang menjadi keutamaan yang telah mengajar aku untuk kuat adalah tentang "semua yang di bumi ini adalah milik Allah" kita hanya meminjam segalanya untuk seketika... kebahagiaan, kesakitan, kepedihan dan sebagainya hanyalah ujian yang diberi oleh Allah untuk semua makhluknya di muka bumi ini..

hari ini milik aku....segala yang lepas, segala yang terjadi tidak kira suka, duka, pahit getir dan sebagainya tidak perlu lah diingati dan berharap perkara tersebut akan berulang....aku sedar aku sepatutnya memikirkan hari ini saja tuk menjadikan hidup aku sempurna sesempurna namaku... baik dengan semua makhluk xkira ape jua ciptaanNya...tidak buat org lain sakit hati, beramal jariah terhadap apa yang telah diperintahkan, bertaubat memohon keampunan dariNya... aku jugak xperlu lagi untuk memndang jauh kehadapan yang mngkin masa depan itu belum tentu lagi wujud bagi diri aku...

bak kata si penulis, "hargai lah air yang diminum pada hari ini sebagai air yang paling nikmat pernah kamu dapat, usahlah pikirkan air semalam yng tawar yang mnyebabkan kamu tidak selera untuk menghabiskannya dan akhirnya tidak perlulah berharap air yang lagi lazat di kemudian hari yang belum tentu wujud di hadapan kamu...semua itu hanyalah angan-angan yang xmungkin kekal menjadi milik kamu..." aku mnjadikan kata-kata sebegini untuk mnguatkan diri aku bg menempuh hari ini sehingga habis waktu nya...

kesedihan semalam xperlu lah aku bawa sehingga ke hari ini...penuhkanlah hari ini dengan kebahagiaan...xperlulah mengharap hari esok, kerana esok hanyalah hayalan dan angan-angan...semua itu hanyalah bayangan aku semata-mata....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok