CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Wednesday, November 16, 2011

Tafsiran Mimpi Menurut Islam

Salam ceria, salam muhibbah dari "MoMeNt of Mine" buat semua...:))


Alhamdulliah...akhirnya ada jugak mase aku curi hari ni tuk update blog aku setelah lama aku tinggalkan halaman ni...*narnye aku lupa password sebab last update ari tuh aku tuka password* kuikuikui...kay la, memandangkan aku kembali semula dalam wilayah ni, aku nak berkongsi sikit ngan korang semua mengenai mimpi yang aku rasa ada diantara korang pon nk tau jugak kan...


alololooooo....tomeynye dia hihihi..




Actually, tak semua mimpi dapat ditafsirkan makna yang terkandung kat dalamnya. Ada kalanya mimpi bagaikan angin lalu jer.. namun, ada yang benar-benar menjadi kenyataan. Mimpi orang-orang yang bertakwa merupakan perkhabaran yang akan berlaku, sedangkan mimpi orang-orang yang tidak beriman umpama berita yang disebarkan oleh syaitan sebenarnya.


Mimpi Berkaitan Peristiwa Atau Kejadian
  1. Bermimpi menunaikan solat alamatnya akan sempurna kerja di dunia dan akhirat.
  2. Bermimpi berlaku perang sabil atau anda akan menunaikan haji alamatnya dosa anda akan diampunkan dunia dan akhirat
  3. Bermimpi memasuki masjid haram atau melakukan tawaf di baitulallah alamatnya anda akan mendapat pahala dan nikmat akhirat dan jika seseorang itu berada dalam kesakitan ia akan segera sembuh
  4. Bermimpi beri sedekah atau zakat fitrah anda akan berasa suka cita dan aman bahagia
Bermimpi Akan Haiwan
  1. Jika bermimpi melihat kambing yang terlalu banyak menandakan pekerjaan anda akan memperoleh rezeki yang halal.
  2. Sekiranya bermimpi naiki kuda atau unta, anda akan memperoleh kemuliaan dan kebajikan serta cita-cita anda akan dimakbulkan Allah.
  3. Bermimpi naik gajah anda akan dipermuliakan orang dengan kebesaran.
  4. Jika bermimpi membunuh gajah anda akan dihormati dan memperoleh kebahagian di dunia dan akhirat.
  5. Jika bermimpi melihat gajah berjuang alamatnya orang-orang besar akan berkelahi sesama sendiri.
  6. Jika bermimpi harimau datang kepada anda alamatnya anda akan memperoleh kehinaan
  7. Jika bermimpi melihat babi atau anaknya menandakan orang itu melakukan pekerjaan terkutuk. Sebaliknya jika bermimpi membunuh babi atau tikus anda akan menunaikan haji atau memperoleh pahala haji.
aku lak...?? aku ade mimpi ular besar time banjir..yg 2 plak ape dia ek maksudnye...?? huhu...kalau nak tengok lagi dengan lebih lanjut mengenai mimpi ni, korang semua boleh la pegi kat link sini. live and life atau pun boleh je search kat google...korang boleh la tau serba sedikit kan tentang ilmu-ilmuan ini...:))

*p/s: Sebahagian dari mimpi yang kita alami mungkin adalah mainan tidur(gangguan syaitan). Bergantung kepada waktu kita tidur dan kebiasaanya mimpi yang benar selalu berlaku apabila keadaan kita tidur dengan nyenyak terutama 1 jam selepas lena tidur sehingga sebelum waktu subuh.
Setiap perkara yang berlaku, berserahlah kepada Qada dan Qadar kerana Allah SWT lah yang maha mengetahui. Wassalam.....:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok