CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Sunday, January 2, 2011

Apabila 2011 menjelma..

.
Aiiii.......ble pk2 balik...cepatnye mase berlalu....byknye dugaan n cabaran aku tempuh selama ni...kini usiaku hampir kepada 24 tahun...wow..!! aku semakin tua nmpknye...aku ingat umo aku still 19 thun...ye la...bler aku dok kt kg ni aku bayangkan yg aku bru je lepas STPM...hehe “come on lia...!! wake up...now u are degree student kay...jgn nk perasan yg kamu 2 masih mude lagi..skrg kamu 2 kne pk bab keje lak..blaja dah hbs, so ape guna blaja dulu2 lau xkeje skrg...!” huhu...emosi lak aku neh..:p


Bkn ape...tahun baru 2011 ni dah membawa aku tuk mulakan hdup baru...msuk je mggu pertama tahun ni, aku diberi tugas yg agak berat...(InsyaAllah aku yakin aku leh wat yg terbaik)...keje ni aku xpenah wat dulu...sje nk test diri sndiri dulu alih2 terlekat lak hohoho...yg klaka 2 aku nk mntk keje tuk jwtn lain, tup2 jwtn yg aku rse msih bkn tahap aku dorg tawarkan...pape pn aku syukor...bkn senang nk dpt cm ni sekelip mata...bak kata mummy “jgn tolak Tuah tau” so aku nk tolak ape? Jebat? Lekiu? Lekir? Kasturi? Ahahhaha... baik mummy...!! restu mak ayah 2 penting setiap kali kte nk wat sesuatu...n klu mak dah ske trus ar amik je keje tuh tau..(^_^)


Seminggu Sblm aku di interview.... hati aku berbisik, ‘baik aku mula skrg tuk start isi mse kosong aku setelah 3 bulan dok kg xbuat ape...’ last2 ujung bln 12 aku mula naik turun hotel kt seluruh bandar kuala lipis ni tuk carik keje la konon...terpikir lak aku stu cwngn hotel yg ade kt lipis ni yg myb nk pakai orang..aku pn try isi form..kekosongn yg ditulis hny kerani, housekeeping, receptionist..aku pn ngan ikhlas merelakan diri ni...xkisah la pape pn jnji halal...


Ari yg ditunggu....aku di interview oleh seorg Miss cina yg cantik lagi baik hati...mcm2 yg diajukan soklan wat aku espcially “u r degree student, why u not choose KL as ur place 2 find a job” aku pn jwb... “Miss sini pn KL gak..Kuala Lipis kan...hehehe..i just want 2 find an experience miss” ngn terkejut beruk nye aku ditawarkan as Asst.Manager tuk tlg dia..xde dlm senarai kekosongan jwtn...aku pelik...aku ingt dia main2...upe nye betoi..wow...!! amazing...i got it...!! terus dia terangkan secara terperinci bab keje...bab gaji aku xpertikaikan...biarpn skit, tp berbaloi sbb aku pn xde pengalaman sblm ni...nk kata aku ade industrial training, yup..!! tp aku dlm bidang lain...traveling VS hotel..beza kan...?? so xpe la, gaji dia akan naik skit demi skit n aku caye xlama sgt la lau aku leh wat ikut cara dia heheh..condifent je aku ni..


Skrg aku Cuma mengira hari tuk memulakan keje...keje naik ape?? Rempit la kot ahahaha...sabo ye jalan...nnt setiap pagi n mgkin seawal pg aku akan terus merempit xkira kelajuannye kay...(>_<) so pada aku, tahun 2011 ni dah beri aku pntu rezki yg sgt2 berbaloi.. InsyaAllah akn aku wat simpanan tuk aku bg kegunaan aku di mse depan...


Ekh...jap...aku tgk org2 ramai asek dok ckp pasal azam tahun baru je kan...xpe la..azam aku, aku dah mula dari masuknye Awal Muharam dulu...ikut tarikh Islam, aku bkn nk belakangkan thn Masihi ni...tp pada aku cukup la klu aku ckp yg aku Cuma nk kumpul duit ngn byknye bermula bulan Januari 2011... itu tuk kerjaya aku... tuk diri aku, aku dah mula dari ari 2..aku cube kejar xdpt kejar aku merangkak tuk capai matlamat sbnar aku...(^_^)V

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok