CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Friday, February 4, 2011

kerana Jenama

pengaruh jename?? ape kene ngena ngn aku lak?? pasal ape aku nk ceter bab tajuk jenama neh?? ...xde ape.. memandangkan aku bekas pelajar berpendidikan dalam bidang pemasaran ni..aku ade bende sket nk kongsi ceter ngn korg semua tntg pemikiran setiap org terhadap sesuatu mende@ barang@ produk...leh dikatakan setiap org kt dunia neh lau tahu nama sesuatu bende 2 dia akan ingat smp la ble2 kan... punye kuatnye jenama / brand 2 wat seseorg smpaikan lekat kt dalam pale otak memasing tentng jenama sesuatu barang tuh...krenye pengaruh dorng dalam memasarkan sesuatu barangan tu hebat sgt la kan...smp jenama barangan lain tertindas dek kerna kemantapan barang yg popular itu ~~

ok2...mari kte lihat satu per satu....jenama ubat gigi...yg neh dah jadi kebiasaan dah wat semua org...lau korg blajar pon, benda alah ni jugak la yg akan jadik contoh..huhu...selalunye lau pakcik, makcik, nenek, atuk kat luar sne lau mintak anak2 or cucu2 dorg belikan ubat gigi neh msti dorg ckp cm ni....

****** Abu ooo Abu...!! meh jap..!! tlg belikan Colgate satu tuk umah atuk neh...! amek jenama darlie tau...!!****

???? konpius jap.."atuk aku ni nk mane satu narnye?" ahaha...hebat kan..smp jadik cm 2 skali...kirenye dulu colgate ni sgt2 terkenal la kan...mgkin korg xmerasai situasi cm ni...seyes aku ckp...org2 tua msti ade yg melatah nama2 cm ni kan...:p


ade sesetengahnye tuk golongan makcik2 atau ibu2 lak...lau bab membeli or mintak tlg suami belikan barang msti smp ade betaki mulut pas tu...lau xcaye cbe korg tgk...;

*****..."abg...nnt singgah kedai belikan pempers tuk anak ek...dah nk hbs neh..." si suami pn mnjwab..."ok yang"
bler suami balik je dari kedai....


************

"laa....awat beli yang cam ni...kan bdk neh xpkai yg cm neh...org mintak tlg beli pampers lagi satu nama drypers...itu la..org pesan td xnk perati betul2"
si suami cnfrm blur2 pas 2....ehehehe


ni plak kesah ckgu ngn ank murid...lau ade yg jenis nakal 2 mmg kene je la kan cikgu2 kat sekolah...lau buatnye kene ngan budak2 yg dah mmg blur...di ajar plak sek rendah bwh..tahap umo cm gitu mmg sakit la kan ehehe...tp xpe la...leh buat penghibur hati dikala keserabutan...ye idak..? :p

>>> situasi di dalam kelas...pembelajaran huruf dan nama..

cikgu : hari ni kte akan belajar tntg huruf dalam B.I ok...dari A to Z... harap semua ikut cikgu ye
murid : baik cikgu...!! (penuh bersemangat)
cikgu : ok2...(cikgu pun start mengajar satu persatu, ditny dan diterangkan makna kesemuanya)

****smpai huruf R****

cikgu: R for rabbit....ape itu Rabbit...?
murid : (salah sorang menjawab) arnab cikgu...!!
(tersenyum lebar cikgu tersebut)
cikgu: S for snake....(cikgu pn bertanya lagi)
murid: (murid2 menjawab) ular cikgu...!!
cikgu: bagus...!! ok seterusnya huruf T... T for Tiger...ape itu tiger...??
murid : (penuh yakin dan semangat) Biskut cikgu...!!!!
cikgu : ????



ahahahaa....gler ah budak2 zaman skrg...ceter neh aku xtipu tau...neh ceter benar dari sepupu aku...cikgu kat sebuah sekolah....ahaha...lau aku jadik cikgu pn msti blur2 gak..lama2 mst aku gelak...hampeh betul...!! jenama pnya pasal, budak2 tersesat...ahahhahapape pn jenama sgt berguna buat semua org di dunia neh, xkira la dok kt Australia ke, Mexico ke, Mesir ke, Italy ke, kat pulau ke, xkisah la mne2 pn... semua org akan memerlukan nama bg setiap barangan atau produk keluaran mereka...n pada aku, lau ade jenama yg leh lekat dalam pale otak setiap org cm ape yg aku ceter neh, produk 2 pny pemasaran mmg superb ar...yg paling pentg dalam setiap ape2 pngeluaran pn, org akan target produk keluaran company dorg akan dikenali ramai...nk dikenali cm mne...?? dengan JENAMA/ BRAND gak kan......so korg kne bgga ngn nama produk keluaran korg...(^_^)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok