CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Tuesday, February 1, 2011

Hujan D Kuala Lipis

Ramalan kaji cuaca kata
Aku kan jatuh cinta
Tapi tak pula beritahu dengan siapa
Lalu hari ini ku berlari mencari-cari
Si dia yang bakal miliki hati ini
Mungkin dia ada di situ
Tersenyum padaku
Namun malu-malu
Hujan bunga di Kuala Lipis
Kini sudah tiada
Masa untuk mencari payung
Berteduh kita bawah surat khabar
Lalu terbaca berita kata
Hujan ini tak akan reda
Ikut rasa ingin sahaja
Aku hampirinya
Tapi ku takut apa pula kata semua
Bukan senang untuk
Ku meluangkan masa ini
Sekadar peluang mengisi
Ruang kosong hati
Mungkin dia ada di situ
Tersenyum padaku
Namun malu-malu
Hujan bunga di Kuala Lipis
Kini sudah tiada
Masa untuk mencari payung
Berteduh kita bawah surat khabar
Lalu terbaca berita kata
Hujan ini tak akan reda
Hujan bunga di Kuala Lipis
Kini sudah tiada
Masa untuk mencari payung
Berteduh kita bawah surat khabar
Lalu terbaca berita kata
Hujan ini tak akan reda
Hujan ini tak akan reda
Hujan bunga di Kuala Lipis
(^_^)V




wupss...!! ehehhe...xsalah kan...? tuka sket je pown tang tempat hehe..xjauh mne pn bedanya dengan Kuala Lipis kan...aku bngga ngn tempat kelahiranku ini...tp ni aku bkn be-erti aku nk ceter pasal aku lahir lak...aku nk ceter tang cuaca skrg...aduhaii...leh dikatakan setiap hari, setiap mse cuaca xmnentu...banjir sana sini...pape pn kte jgn sesekali mengeluh...semua 2 kuasa tuhan..kte sbgai hmba kne la lalui semua ni...tnda2 smkin hampir la 2...cuaca xmnentu...kesihatan semua org pn mkin lama mkin menjadik2... aku? Alhamdulillah...aku semakin pulih...sbb utama aku xupdate kt sini sbb kesihatan aku la...xbpe nk baik semenjak blik dari ganu lagi..uhukhuk..

klu ikutkan nafsu serakah aku ni, nk je aku update tiap mse..kadang2 bermacm2 idea muncul time aku dok lepak kt bilik opis neh sensorg..tp bler time nk menaip je kpla makin pusing2... mata plak dok kebas je...tangan lak dok lenguh je... otak plak jd beku dek cuaca sejuk hohoho..bkn aku xmau tp itu la yg jadik kt aku time xbpe shat ari 2...(ceh memacam alasan) ni dah ok neh aku pn turun gak la mnulis bab utama berita2 di kaca tv di corong2 radio, di akhbar skrg neh... Tntang hujan, banjir, bah......~~

Masuk ari ni dah dekat seminggu aku dok pinjam kete k.de g keje heee...bkn sesaje je aku meminjam nye...tp sbb cuaca gak...ari 2 aku naik motor elok je pepagi...cuaca pn ok...smp je time ptg pny hujan terus turun ngn lebat..dan2 plak time aku dah start scoot, dah jln hampir bpe inci ujan turun lak....asek lenjun je aku...last2 kakak ku itu bg la pinjam ketenye ehehe...syg lebih la...(^_^) tp bler pkai kete neh aku dok berangan je la sokmo nk beli kete lak..huish...hbslah simpanan aku..alia...relaxxx...bg la kukuh sket dulu...jgn gopoh2...:p

skrg neh banjir dok main kat belah selatan...sat ag msuk lak bab pahang...rompin, maran smua dah msuk tahap kritikal...ari ni tetiba plak muncul Incik matahari...pandang ngn pandangan yg tajam ke kwsan lepih ni..dpt gak la aku merasa panas matahari taw..tp xlama sgt...15-30mnt pas 2 ujan smula...aku isau betul...bkn ape...isau kalau2 M'sia ni baniir besar...Lipis ni pusat dia...kang buatnye ampuh keliling M'sia kang, smua org berebut nk dok lepih kui3...memandai je aku neh...xpe la...kte nk ramal nk jgka lelebih pn xleh...semua ni ketentuanNya...mne yg boleh dselamatkan, kte selamatkan la ngn cpat k... kepada warga Malaysia semua...mana yg dah terasa agak2 nk ampuh kwsn 2, carik la tempat tinggi, tempat yg selamat kay...aku nasihatkan awal2 ni...sediakan bot sebelum bah.or banjir..jgn sediakan bantal ngn selimut lak...kang ngn kau org tengelam...huhu

ok la...memandangkan aku dah pn ciplak lagu Cik Anna neh, aku pn nk g layan jap lagu dia...jgn ujan makin menjadik2 udah le ye...huhuu....



pic neh smpat ag aku snap time ujan lebat eheheh..macam mencuka huh...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok