CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Saturday, June 18, 2011

buah hati aku

haish....!! tajuk ni leh wat org pikir mcm2 lak...hahha...sblm 2 aku nk intro bgtau kat semua...buah hati yg dimaksudkan bkn la sejenis makhluk yg ade hati dan perasaan okei... (^_^) kang ade lak ckp aku ni gatai nk berteman lak...tidak sama sekali okei... aku bhgia kot ngn hdup cm ni...smp mse baru aku tumpukan kepada seseorg...hehehe...

sblm aku dpt buah2 hati aku ni, aku mula la teringat kisah2 yg dah dorong aku tuk berjaya dapatkan sesuatu...kesah aku time g join gpms dulu n time aku dapatkan lesen motor dulu...kata2 semangat yg wat aku xkn lupa smp skrg...."kalau kita nk dapatkan lampu kat depan 2, jalan je tanpa berundur tnp berenti kat mne2 kawasan"- ni kata2 time aku join gpms night walk tgh utan sorg2....huhu...seram weh...tp nk wat cm ne...dah aku yg pilih nk g so TERpakse la aku ikut gak...langgar akar pokok, kaki msuk lubang, kiri kanan gelap gelita...aku ngn berpeluh2 jalan gak akhirnye bler smp kt lmpu aku rse nk melompat kot hahaha...spe yg penah alami mst paham keadaan neh...(^_^) seterusnye time aku nk dptkan lesen motor...aku mmg dah xpert dah bawak motor haha (pasan)...iye la merempit kesana kemari...tp bab yg xbpe lepas 2 time kat titi kecik..aku jadik gelabah bler ade org pndng...(ibarat aku dah lakukan salah besar) hihihi...last2 ckgu kt situ pon ckp "awk klu xnk jatuh, awk kene pandang fokus kedepan..pandang titi yg ujung skali, jgn pandang bawah" korg paham maksud 2?? mksudnye klu dah nmpak ape yg kte harapkan, jgn putus asa, jgn gelabah, jgn lengah2 kan peluang yg ada....ceeewaah... besor maknenye tau...:))

aku jdikan ayat2 2 tuk aku kejar peluang2 yg ada kt depan mata aku...kerjaya dah ada...xkan asset sndiri pon susah nk ade kan....korek merata2 simpanan di bank akhirnya ape yg aku dpt? KEPUASAN...aku dpt buah hati yg pertama dlm idup aku...syg betul aku kat "dia"...xcited xyah ckp...rse nk berguling2 je...ye la...wlupun xse-gah sgt ape yg aku dpt, tp aku puas hati...berguling2 dr utara ke selatan aku ari 2...hehe..2 jun 2011...FL a.k.a FairLady idaman kalbu dulu mnjadi hak milik aku...npe aku xamik kaler putih eh?? padahal aku dah jnji dah ngn adik beradik yg bujang...lau nk beli kete amik kaler putih ehehe...aku narnye terlupa kata-kata itu...aku pon beli la caffe latte pny..sbb aku npak cm chntik berbnding kaler2 lain yg lalu depan mata aku....buleh tahan jgk la...xde la wat aku kechewa sgt pon kan eheheh...yg pntg aku selesa..pas ni nk meronggeng jejauh, aku xyah nk pikir byk kali dah...iye dok? hehe
.
.
.
.



buah hati kedua aku lak...yg ni xyah ckp la...pk2 cm mmbazir...tp membazir tuk kepuasan xpe narnye hehehe...wit simpanan bajet tuk byar kete konon, aku jadikan sbgai byran tuk buah hati kedua ni...pe dia eh?? Speedlight Nissin Di622 Mark II...hehehe..yg ni aku mula2 cdng nk tangguh...tp lau aku tgguh bler mse lak aku nk beli kan...bler lg aku nk ngasah bakat ni..huhu...ye la...bak kata mamat2 photog kt aku yg dah sememangnye pro...mereka semua masih merangkak lg dlm bidang ni...hbs aku kategori ape lau dorg yg dah pro 2 masih merangkak?? aku ni ibarat baby yg baru lahir la kan...kih3....nk jugaaaakk...:p semua ni merupakan buah hati kedua aku...camera canon DSLR D1000 2 bkn aku pny...abg aku...tp dia lebih byk bg aku guna tuk cbe bakat2 terpendam ni...aku ape lg...guna la seelok2nye...(tp kan...lg best klu ade org adiahkan tuk aku sempena besday nnt) kih3...xmalu benor aku ni... aku xnk beli lg...aku nk cbe dptkan Nikon lak...tp sbnrnye kedua2 best...tgk la...smp mse aku dpt nnt, bertambah2 la pulak buah hati aku...eheheh...mula la dok pikir nk jaga "mereka" je hehehe... 

.
.
.
.


buah2 hati aku yg lain ade jgk la....bkn aku ketepikan mereka semua, tp time aku di alam kerjaya ni, ni la antara asset2 terawal aku yg leh wat aku rse happy tiap mse..lappy ngn hp 2 time aku blaja dulu dah ade kan....mne tau pas ni lau kumpul2 lg uwang leh tmbah lg brg2 cm gini kan..heheh...pas 2 nnt msti siti mak bebel...."guane la wit nk penuh dlm bank, asek melabur ke tempat lain je" hik3...sekali skala mak...pas ni, kot2 dah msuk alam kawen, dah xleh nk tumpu dah mende2 ni semua..ye idak?? hihi

p/s: thnks a lot pd Public bank cawangan Benta sbb dah byk bntu aku dlm urusan kereta ni (zafry, azrul, asyraf,) ehehhe...pada encik-encik sekalian terima kasih ye...ade mse ngn ketika akan ku bwk jgk korg ronggeng naik kete ni.. g mkn kat tmpat lain lak..2 pon klu korg sudi ler hehehe..
to pakcik halim terima kasih sbb byk bersabar ngn aku..(^_^)
to Mr.Annas..thnks jgk sbb byk layan kerenah aku tuk dptkan speedlight ni huhu...
to Mr.posmen maceh ye...lau korg xkeje, aku xdpt buah hati kedua ni...:)
last skali...terima kasih wat warga2 M'sia yg terlibat dlm urusan buah hati aku ini...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok