CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Thursday, December 2, 2010

.::.Catering Lagi.::.


wow....! hari yg sangat2 teruk wat aku hujung mggu lepas...(6_6) i was very tired with many work that was given by my parent.. ouhh...~~ but... i'm very satisfied with my work..it's become the best when it is finished.. although still not getting jobs, but i still enjoyed the work of Catering with my beloved family..

bermulanya kisah catering aku kali ini~~~seramai 1000 org jemputan yg telah dibuat oleh tuan umah bg majlis mereka yg diadakan di dewan Residen Kuala Lipis.. aku bagai nk pensan tuk mjlis kali ni...mana xnye.. mak dah ajar anak2 dia start wat keje 2 hari sblm para pekerja mak datang..huhuhu...pas 2 sehari selepas jamuan pn keje ngemas plak...total wat keje xbenti 4 hari berturut2...huhuhu...tp bukan la smp xleh wat keje lain gak kan... aku xnk story mory byk la.. aku attach pic je la ek...hasil keje, hiasan dewan, makanan pengantin, hiasan meja mkn hasil kekreatifan kami anak beranak.. wpun aku rse ianya bukannlah yg terbaik kami penah buat..~~


ni antara persiapan simple yg telah kami wat..
hiasan meja tetamu dan meja pengantin


yg ni plak antara makanan pengantin yg telah aku ngan mak wat..
ringkas jgk, bersesuaian ngn pakej yg dah diambil..(^_^)


yg ni plak awek cun yg rajin wat keje...ahahah...poyo larh..
awek yg kepenatan dek kerja..huhuhu

.
.
.
.

vrooommmm...
vrroooomm...
vroomm...
.
.
.
.
.
.
.
tu dia...

konvoi motor2 besar dari pihak pengantin...cayalahh..
aku pn nk cm ni jgk nnt...hehehe..


ha...jgn salah anggap lak...pengantin xnaik moto 2...habih la koyak baju2 depa lg2 pengantin pompuan lau naek jgk heheh..dorg naek keta putih blkang nu..bpe bijik motor besar ni pn aku xbpe sdar..yg aku tau bunyi dia je..vroooooooommmm...!!!! skali teringat lak kt bos praktikal aku dulu...hehehe...otai dowh...motor besar cm ni la dia dok nunggang g keje...sempoi gler.. sempat gak la si hasif bergambar sakan dulu ngn moto besar bos hehehehe...

pas setel semuanye, aku ngn para pekerja mak ayah balik umah dalam kul 4..sampai umah smbung lagi keje..huhu...begitula penatnye ber'catering neh...pape pn aku syukor gak..sekurang2 aku belajar cm ne nk manage company ni disamping aku belajar jadi suri umah tangga yg tau masak..hehe..tau ker??? tau la kot sket2...bakat mak 2 mesti ade jgk kan mencurah kat ank neh..cuma blum berkesmpatan nk nunjuk kt semua org lagi kihkihkih... yg pntg aku xkn n jgn jadi cm citer Dalil Cinta dulu..asek2 beli mkn kt luar...lau xreti langsung masak mmg sngat2 teruk la 2..hakikatnye lari gak la laki nnt kan hohoho...pape pn belajar 2 pntg...xsusah klu biasakan diri, wat desakan sket kt diri ni slalu turun ke daput kan... akhir kata dari aku... jgn mudah kata xpandai lagi2 dalam bab memasak..MENCUBA itu sangat penting ok...!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok