CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Thursday, April 14, 2011

ketenangan

Assalamualaikum....
ni hao ma? hik3..(^_^)

setelah lama mendiamkan diri, kini muncul kembali...ceewahh..! sbuk la weh...penat...xde mse nk luangkan mse mgupdate my cyg ni...'MASA' skrg pada aku sngt penting buat aku...bukan senang nk dpatkan mse free2 cm 2 je kan...kne ade btul2 peluang tuk layan kerenah diri ni dulu, barulah leh terperuk sekejap depan lappy ni...

nape tetibe je tjuk entry aku cm gitu yeah? owh...aku narnye nk kongsi sket ngn u ols tentg ketenangan ni...xkesah la ketenangan dr sudut cm ne sklipun, yg pntg, bler u ols rse nk fresh kan balik diri u ols, u ols leh la cube cara2 cm aku nk smpaikan ini...pada aku, ape yg aku apply kn ni selalunye menjadi wat diri aku, xtau la lak u ols cm ne...after dis u ols cube k..actually, kbnyakan dari apa yg aku sampaikan ni berada dalam keadaan luas dan aku menggunakan ciptaan Yang Maha Esa..

1stly.. bintang di langit...
aku ske permandangan malam yg dipenuhi bintang2 dilangit...klu aku dapat peluang tuk lepaking ngn kengkawan kt mne2 tempat time memalam, aku nk ajak dorg tgk langit...dok kt mne2 bukit yang selesa@padang, pas 2 pandang langit smbil kira bintang2... pelik kan? ahaha...larh...xsalah pon...ni la salah satu cara kita nk ingat balik kepada yg berkuasa di dunia ni...sekurang2 bler tgk cm 2 kite akn mula berkata2..."Subhanallah...indahnye ciptaanNya.." aku bersyukur sbb aku masih berpeluang tuk melihat keindahan alam...lau aku ckp nnt u ols xcye lak...ehehe..dulu, dua kali aku terpandang 'sesuatu' yg mungkin sgt2 ajaib buat diri aku..mula2 ngn my mom...aku sje dok pndng lngit smbil tunggu mak aku balik dr knduri..tetiba ade 'sesuatu' dari langit laju menjunam ke bawah (ala2 taik bintang) u ols tau ape aku buat?? ahaha...aku pejam mata aku wat hajat...hahahaha....jahil betoi aku wktu 2....my mom pon tgur..."eh, knp nye tdo tgh diri 2? ngntuk sgt dah ke?" aku diam xckp pape...sok nye baru cter kt my mom...kih3...sengal pulak rsenye... *** kali kedua lak ngn kengkawan time upper six kot..aku antara org2 yg fofular kt sek dulu...mcm2 event wat kt hostel.. satu ari 2 aku wat event tuk hari guru...wat2 keje smp kul 2...(dgn arahan cikgu) dah siap semua2 2 aku ngn kengkawan aku trus balik hostel..otw aku lik, aku ngn kwn aku terpandang 'sesuatu' sama cm aku nmpak ngn my mom sblm 2...kali ni aku xwat cm dulu...aku ngn kengkawan cuma diam (time 2 pikir makhluk alus da dush...!!dush...!!) lagi sengal...patutnye aku kene la b'syukur sbb xsemua org dpt tgk yg real cm 2...tp aku dapat...!! (^_^) wahh...pnjgnye ceter pasal bintang ni ehehe...

dua budak tiut yg ada minat cm aku

ok2 next..awan di langit...
u ols penah tgk awan yg pelik2 x?? time aku kecik2 dulu, aku ske lepaking ngn kengkawan kt padang sek. tgk langit smbil borak2 kosong...kekadang aku secara persendirian ske wat andaian sndiri tntg bentuk2 awan...yg aku impikan dari dulu aku leh nengok awan bentuk "love"...ade ke? kui3...ade kowt...aku akan cbe tggu...awan bentuk kalimah Allah aku dapat tgk dua kali...sekali ngn memember unisel, siap tangkap gambar lagi...sekali lg ngn kak de wktu atas motor.. Alhamdulillah, aku sekali lagi diberi peluang tgk Kekuasaan Allah.. smp skrg lau aku balik keje naik motor, aku akan pandang sekali sekala awan dilangit...mula lah otak aku berputar2 meneka bentuk langit 2 ehehe.. e'eh..ceter pasal langit je plak aku ni...ok2 tukar tempat lak..

aku betul2 menanti awan yg sebegini... :p

seterusnye..pantai...
mmg luas pemandangan mata aku lau dok kt pantai...bukan setakat laut je aku leh nengok, langit pon aku leh hayati keindahannya..lau ikutkan kt m'sia ni, baru bpe buah pantai aku dpt g...pantai cherating, pulau pangkor, pantai chya bulan, pantai PD, pantai merang,...itu je?? itu je la...aku xdpt nk g bebanyak tau...time kecik2 dulu ade gak...tp aku lupa la...yg aku ingat time 2 aku dok berlari2 ank je...nama pntai aku xreti nk sebut lagi wahaha.. tp seyes...pantai ni la leh tenangkan salah yg serabut dlm pala hotak..dpt tgk matahari terbenam...huish..! indahnye dunia... :))

cantik ciptaanNya

gunung @ bukit...
yg cm gini kwasan advnture...ade sesetengah org xske, ade sesetengah lg sgt2 suke...cm aku lak, aku sederhana...lau berat aku ni mkin naik la kan...lau berat aku berkurang, aku sgt2 ske tempat cm gini...mmg main ngn minda n fizikal kita.. bukan aku nk ckp ape...time aku sek2 (kadet bomba) dulu smp aku msuk unisel (GPMS) aku sngt2 ske ngn aktiviti cm gini.. hish...! rndu betul aku...lau aku berkesempatan aku nk sgt pegi tempat tumpuan ramai ni..."brodga hill"...dah fofular skrg....dulu fofular gak...tp setahu aku pas rancangan kuar kt tibi dulu, tempat ni makin2 fofular.. betul x? brodga...! nntkan kemunculan ku...weeeiiiwiiitt..!!

brodga hill

ade lagi...sabo2...taman lak...
aku ske taman...taman leh wat kte segar sesegar tumbuhan dan bugaan di sana...kt umah ni pon dah ade taman kecik yg baru...lau leh aku nk kawen dalam taman...ahahaha...leh ke? nnt aku tny my future husband kay..kih3..mintak2 dia nk...lau xnk xpe....aku wat bilik pengantin cm taman..ade buleh? (^_^) k la...kt taman lak penuh ngn kebesaran Yang Maha Esa..tumbuh2han yang segar dan indah, bunga2 yang mekar, laluan yang menarik mata memandang n byk lagi la chnteknye..susah nk jelaskan..u ols kene g sndiri baru tau ehehe....wat mse skrg aku ske taman botani putrajaya...taman2 lain aku xjelajah lagi mgkin ade keunikan tersendiri...cm taman botani pon ade...lau nk tau u ols g la k...ececehhh...

Taman Botani

ok....done...panjang sgt dah...itula akibat nye bler lama sgt xupdate ahahahah...thnks 2 u ols sbb sudi membaca blog ku ini...:p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok