CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Tuesday, August 23, 2011

Persiapan Raya @Hotel

ini Hotel Bestari...di sinila tempat aku bekerja
disinila jugak bermulanye episod kerjaya aku...(*_*)V

wahh...!! dah lame rsenye aku xupdate wilayah aku ni ngn entry2 baru aku kan...?? rindu plak nk "mengayat" kat sini..hehe..yo la...faham2 je la ngan diri aku ni...lau cerite mmg tak nak benti..panjang je...sori ye my dear readers, aku byk keje tuk minggu2 ni...bkn ape, sbuk ngn persiapan tuk raye...kat tempat kejenye lagi, kat umahnye lagi, huhu...xde mase aku nk gunakan jari2 mulusku ini buat coretan kat sini....tp tuk ari ni aku nk luangkan sikit mse ngn u ols k...

berbalik kepada tajuk asal, nak citer tentang persiapan raya kat hotel ni...lebih kurang 2 minggu lepas, my pretty boss call me, she said, she want a great decoration for Hari Raya at lobby hotel.. gelabah aku, cam Chinese New Year dulu, dia suh aku wat decoration gak, aku xheran sebab Boss aku ni kan Cina, decoration pon dia ade la gak tunjuk2 nk wat cm ne kan... For this case, she want me and our staff make a same thing..."Alia buat je mcm mana yang alia suka, sebab kamu punya hari raya, saya nak alia dan yang lain2 buatkan decoration itu"... haish..! satu lagi masalah...kepala aku dok penin pikir decoration guane yang aku nk wat...tetibe idea datang bebentuk awan ade mentol yang menyala kat dalam awan tu...**ting**ting** >>ok, itu tipu huhu..."ketupat reben je la" hati aku berbisik...

dijadikan ceter, aku mengarahkan kerani (Ema) untuk beli riben2 yang beraneka kaler...xcited aku kali ni nak menganyam..hehe..ye la,dua tahun lepas aku ingat lagi, aku ngn pakwe aku dulu sibuk menganyam tuk Jamuan Hari Raya dak2 Marketing..teringat lak kat dia huhu...ok, cukup, itu citer dulu kala...kenangan aku 2..(^_^) berbalik semua ke situasi aku td...pas je si Ema ni beli riben2 2 aku trus la wat satu persatu...dah dalam 4-5 ketupat aku wat, aku suh la staff lain wat gak...upenye xde pon yg reti...kechewa aku tau..huk3...ye la, nk kene wat sorang, leh muntah aku cam gini, merungut aku dalam ati...tp aku wat jugak, ema yang tolong kemaskan, sib baik ade si dia ni hehe.. Ema pon jadi blur2 je ngn anyaman ni hehe...aku paksa gak dia, ye la, lau x tlg nnt lambat lak siap kan...kih3...

tengok je la...punye la khusuk dia ngan hasil anyaman dia ni hehehe..
pape pon mekasih ye Ema sebab tlg akak kemaskan ketupat ini..:))

ni la hasil jari jamari mulus ku...hik3...
pasan lebih aku ni
ahh...xkesah la, jnji aku puas hati n hasilnye chantik ok...:p

aku amik mase 2ari siapkan banyak2 ketupat ni...dekat 3-4 Roll riben gak aku belasah habis...Alhamdulillah aku xmuntah2 haha.. cume penin2 jew...(=_=) hari khamis Miss Wong suh aku wat, ari sabtu bersamaan 13/08/11 aku pasangkan...ye la, next week nye dah masuk separuh Ramadhan kan...aku rela berbuka kat opis semata-mata nak settlekan decoration ni...dlm kul 6 lbh akhirnye siap gak decoration yang tersangat simple dari aku dan jugak Ema...xpe la, jnji nmpak hasilnye, nnt aku tambah2 la lagi kan hehe...

ni je la hasil yang mampu aku wat tuk kali ni...kire ok la kan...
bkn senang tau nk pikir idea cam ni..haha..:p 

 ni dari sudut luaran..xde pe yg menarik..:p
bak kata bos, kene tambah lagi decoration ni..
aku nk tmbah cm ne lagi ek..?? any idea? huhu

k la, buat pertama kalinye aku berbuka pose dekat hotel time 2, dan ari 2 jugak la ktorg bergambar sakan...bukan main lagi ha...aku pon selama ni mana penah bergambar kat hotel ni...eksen la kunun kan...tup2 ari 2 aku gambo la jugak..hehe...

yezza..!! ini la aku ngn kerani aku yg telah berjaya wat hiasan menarik kat 
hotel Bestari ini...nama pon Best..sah2 la Ari2 pon best
sebab itu timbulnye nama "Bestari" hehe
*itu aku tipu...(^_^)

5 comments:

  1. ishhhh...reti ke ema 2..mnganyam ketupat..??hhihihi

    ReplyDelete
  2. panai yea anyam ketupat.
    seyes xreti ..huhuh :)

    ReplyDelete
  3. wei3..~ Mrs Banana...tanok 2 ape?? i xtau la hahaha...:p

    Ceciter...ceciter~~ ema xbpe mahir lg...dia perlu tingkatkan lg usahanye hehe..:)

    U.M.I.E ~ boleh la lau nk wat tuk sikit2...klu tuk satu lori dah surender dah hehe...pas ni kne blajo ni...wpon dah ade ketupat nona, tp yg asli ni kne tau gak :))

    my~ pedooh amendenye wei, ini citer tiada penipuan ok..:p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok