CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Sunday, August 14, 2011

Suasana Berbuka Part 1

12 Ogos 2011...malam yg kedua belas...bermakna kata kte dah dekat hampir separuh bulan dah pose...Alhamdulillah, xde pape halangan lagi kat aku sbgai kaum wanita ni...malam tersebut, aku tengok je langit, terang je..."bulan hampir penuh"...hati aku berbisik... suasana malam itu sungguh ceria...xdinafikan, aku dan juga ahli keluarga yang lain turut bergembira dengan kemeriahan ini..

boleh dikatakan setiap tahun, menjelmanya bulan Ramadhan, suasana di sekitar Jalan Surau Bukit Berangan bertukar menjadi meriah...setiap hari Jumaat mlm sabtu merupakan hari kami sekeluarga (family belah daddy) berkumpul untuk berbuka bersama...segala apa rancangan berbuka akan aku cube elakkan dan cube batalkan sekiranya terkena pada hari tersebut..aku tidak mahu terlepas dari suasana kemeriahan tersebut wpun sehari... dari kecil smp besar gajah ni, aku sudah biasa dengan keadaan mcm ni.. orang2 baru, keluarga2 baru kadang2 akan terkejut ibarat culture shock dengan suasana keluarga ini..ape yg dah aku dgr dr mulut2 mereka cuma "seronoknye", aku tersenyum...aku bersyukur aku dilahirkan dlm keluarga ini...

aku cbe bkongsikan ngn readers blog aku k...keluarga yang aku maksudkan td keluarga belah daddy aku, daddy aku ada 8 org adik beradik, sepupu sepapat aku lak ada 50 org, ank sedara lak dalam 60 org, ha...ramaikan? itu lom masuk menantu2 pny...lau menantu lak aku rse dlm 30 org xsilap aku..

ok2 berbalik kepada tajuk asal...berbuka puasa..ari 2 aku xsmpt nk masak...lau ikotkan ari2 pon xbpe sempat huhu...aku balik2 je mummy dah siapkan juadah berbuka..ade 3 jenis semuanya...kerabu epal, ikan keli goreng pedas ngn ulam..itu je...."simple nye" aku ckp kt ati...mak aku suh siap2 nk g surau berdekatan...aku ngn segera g toilet...bertapa kat toilet hmpir jam 6:45ptg...lama nk mmpus...penin weh, mandi la lelama skit...huhu...siap2 je peralatan semua, mummy n daddy pon gerak la g surau...

kat surau lak, aku tgk semua dah tersusun rapi..."patotla mummy wat simple je, byknye mknan org lain ni" aku mengomel sengsorg haha...satu keluarga sekurang2 dua jenis lauk, sejenis kuih muih..15 keluarga darab ngn dua jenis...dlm 30 hidangan satu petang....wallah..!! mmg heaven la...! penuh weh meja buffet 2, aku ni dok menggeleng kepala je tgk lauk2 yg ade huhu..."rezeki...rezeki" itu je aku boleh kata time 2...hehehe..tetibe aku terpandang bekas Kepsi...ha...ni sah2 kazen aku dr bentong ni ade balik..haha...dia ni mmg, time dia balik, mesti kepsi 2 ade terselit mnjadi juadah berbuka kami semua..dan2 je aku trus ckp kt Kak Mun ngn slumbernye...next week bawak pizza lak ok...! dasyat aku ni...haha...nmpak sgt pelahap...:p

k la, ceter pepanjang sgt xbest...meh aku tunjuk picture lak k...

ha...ni sebilangan dr family n juadah berbuka...beratur bkn main panjang heheh

ni plak aku yg pelahap haha
dah smp garisan penamat,
aku u-turn balik g carik lagi makanan yg tertinggal
hahaha....xpenah dibuat org
buat malu je kan...
dulik ape aku, jnji aku kenyang bhahahaha...:D

err...ni lak....
ni aku punya....
pergh..!! heaven nye makan...
ni namanye mkn ikot nafsu...
so, diet yg dirancang utk pose ari2 aku batalkan
hahaha...xsenonoh pny pompuan..:p


xde diet2 dah...aku terima diri aku seadanya....org yg nk kat aku pon kene terima aku ni bam2 huahaha.......ok, sekian sje aku ceterkan suasana berbuka puasa untuk  Part 1 kali ni...nnt kan yg part 2 pny ok...:))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok