CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Monday, August 29, 2011

Suasana BerBuka Part 2

~~smbil menghirup udara air-cond office yang xberapa nyaman, aku mencoretkan ilham disini~~

Ahlan Wasahlan wahai tetamu2 sekalian....u ols wat pe 2? cuti ke keje?? ke dok umah sambil meniarap sambil goyang2 kaki ni? haish..jeles aku ngan kelakuan u ols yang senang lenang sekarang ni huhu...aku? dimana lagi....di opis yang tersergam indah ni la...!! warghh..!! pertama kali dalam idup aku, time orang membakor lemang aku x de kat umah...huhu...ni jugak merupakan sejarah aku biler aku dah mula start keje ni, that y aku citerkan kat sini tuk dijadikan MoMent of Mine...xpe2...sok lusa aku raye sakan la...u ols jgn jeles ngan ke'sakan'an aku nnt haha...:D

ok, kat sini aku narnye nk kongsi ngn u ols lagi tentang suasana berbuka puase aku, dulu aku dah citerkan dalam part 1 kan, siap ade picture ag...kali ni aku aku xsempat nk attchkan skali ok...pic ade, cuma aku xberkesempatan nk upload hehe...ni untuk pengakhiran Ramadhan ni aku tambah la sikit lagi kenangan berbuka aku kay..yang pertamanye tentang suasane berbuka puase bersama Belia-Beliawanis kampung...2 tahun lepas aku xdapat join sbb aku tengah menuntut ilmu di kejauhan, so aku xdpt la nk balik ngn keadaan tergesa2, tahun ni aku dapat join, tp tak bape best sebab aku keje time ari tu...kirenye part masak memasak aku xdapat nolong la...aku just datang tuk wat persiapan ber'idang tuk para ahli...walaupon xberapa ramai, tapi aku syukor sebab kali ni aku dapat join dorang semua..juadah berbuka yang amat menyelerakan...ikan goreng, gulai lomak ayam (berlomak2 la aku pas ni huhu) sayur goreng, sambal tempoyak ikan bilis, dan tembikai...semuanye memang sedap...nafsu makan kuat aku ni (=_=)V

ok seterusnye pasal semalam...yang part semalam mmg cm heaven la makanan nye haha...se'eh aku bak kata orang pahang kan...penuh gler perut...aiyakk...!! guane ni...mkin dekat raye makin kuat makan...silap ari bulan baju raye tak muat haha..tapi pape pon semalam rezki...mne leh tolak kan...dan semalam gak la semua ahli keluarga aku berkumpul...Long, Ngah, K.de, Abg piras, Kadah, adeq ku pudin and ank buah seramai 11orang 2...memang sonok...rindu aku suasana cam ni...selalunya ktorang berkumpul berbuka tiap2 tahun tiap kali malam raya, tp tahun ni malam semalam lak...

ha...yang menariknye semalam, aku xsempat nk melabuhkan badanku yang gebu ini keatas katil pon...dari pagi sampai tengah malam baru aku dapat baring golek2 atas katil huhu...penat xterhingga...juadah tuk berbuka semalam je dah start kul 3.30 petang...punya la banyak kan...kene wat awal2...antaranye lauk2 yang siap dibuat, gulai lomak kancil, gulai lomak puyuh, ikan patin masak stim, ikan talapia goreng, rendang daging+limpa, sambal petai ikan bilis, gulai masam ikan patin, patin sungai tu..., dan kerabu epal yang aku bikin ngan enaknye..hehe..and last kak adah bikin koktel...waduh2...mmg enak sangat tau...so u ols..amacam? heaven tak makanan ni semua? and umah aku petang 2 pon dah macam kenduri...ye la..ramai ngat...padahal keluarga aku je pon...hehe.. 

siap2 je makan berbuka beramai2, aku ajak ayah berjemaah kat luar..selalu ayah berjemaah ngan mak kat bilik, ari semalam kat ruang tamu beramai2 ngan anak, menantu and cucu2 dorang...it's so nice...lama sangat dah xberamai2 cam ni...tetibe aku tersentuh...huhu...mak pon wat sujud syukur ngan apa yang dah jadi semalam...pas siap bersalam2an, anak buah ape lagi, berlari ke luar, dapatkan mercun memasing, xkira tua mude, syok semacam...ktorang pon sama, dok nengok dorang main...tibe satu part ank buah aku main mercun gasing, sekali berputar bawah kete aku...aku pon ape lag...waaaaa..!! takotnye ...hohoho...kecut pewut aku time 2..haha...gelabah weh...sib baik mercun 2 main pusing2 je...lau yang meletop punya, aku pon meletop gak la semalam hakhakhak...:D

ok2 ni la antara pic yg sempat disnap n di edit oleh aku...:))

ha..ni cameraman terbaru..bakal pengganti aku ni...minat sama.
*mentang2 camera canggih dari aku..huhu

ni kadah punya koktel...sgt laku la konon itu malam :p

ha...ni lak suasana kemeriahan...org yg xngam, yg xtau ahli keluarga ni punya kapla cm ne
mmg xleh masuk..mmg akan ckp itu ini lak kan...
ini la kluarga aku yg paling aku syg tau..:))

time berjemaah..dr usia tua smp la usia pling kecik 
si boboy boy 2 ade gak join jemaah...
yg xleh blah, sluar pendek hehe...

ni lak time berkumpul santai depan umah...sembang2 ngn ahli keluarga 
biase la...bkn slalu dpt cm ni kan...yg jauh dekat ade berkumpul, time ni je la nk 
sembang sakan hehe...

ni suasana depan umah...ank2 buah sebuk nk bakar mercun masing2
sib baik kete kesayangan aku 2 xjadik pape hal :B

ok2...punye pnjang nye aku bercerite, lupe lak aku nk siapkan keje opis ni hehe.. k la...kang aku nk lari balik awal lak..nk wat persediaan umah terbuka lak malam ni...haish...best ni...xsabor lak aku hehe...aku kene siapkan dulu kerja ni semua k....eh jap...u ols nak tau satu lagi perkara....aku tahun ni puase penuh tau...hakhakhak...jangan jeles ok...:B

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok