CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Saturday, August 21, 2010

BeRDoA DaN TeRuS BeRDoA......

Sejauh mne cinta kita dengan manusia??? Adakah lbih jauh banyaknya ngan Allah…?? Ya Allah…aku mohon padamu…berikan lah aku kekuatan…

Aku redha dengan ape yang jadi…aku xkn marah apatah lagi menghalang..Ape yang harus aku buat hanya berdoa dan terus berdoa…mgkin ini balasan dosa buatku setelah ape yang aku lakukan dulu…aku sudah tidak lagi bersamanya..mgkin hanya sekadar teman (sahabat) smp bila2…keputusan yang baik yg dibuat oleh kami akan aku simpan smp bila2…mgkin ini adalah jalan terbaik bagi kami wpun ianya sangat sakit buat mse skrg…

Aku xtau ape yng harus aku buat lagi…buntu dengan semuanya…tp ape2 pn yg terjadi, aku harus berbalik semula kepada Allah… Dia yng menetukan segala2nya…dan dugaan yang berlaku pada diri ku juga adalah ketentuan dariNya…

Bulan ni genap 2 tahun aku bersama dengannya, kasih sayangnya, kebaikannya, sifatnya, budi pekertinya dan segala2nya aku sudah mengenalinya secara keseluruhan…tp apakan daya, kekuatan yang kami pertahankan selama ni akhirnya berakhir smp disini sahaja kerana satu; “kejujurannya”…aku tahu…ramai yang diluar sana, lagi2 yang mempunyai niat buruk kepada ku sudah tentu akan gembira mendengar berita ini..mgkin ini adalah kemenangan bagi mereka untuk menghancurkan hubungan kami…aku xtau ape yg mereka fikirkan…niat mereka juga aku tidak tahu…Cuma pada aku, biar ape pn yg jadi, aku kena ingat…jgn kita balas keburukan kepada org yg lakukan keburukan tersebut…biar dia sahaja lakukan kpd kita..semua ini adalah ketentuan Allah…ini adalah buatku…satu masa, Allah akan beri dugaan yg lain buatnya…yang pnting aku kena kuat dan terima dengan Redha terhadap semua ini....
............
.........
......
.........
.............

………...........xterkata untuk aku kali ini…aku terlalu sayang padanya…familynya….dan org2 yg dia telah perkenalkan kepada aku….tp aku tidak berhak untuk bersamanya lagi…biarlah dia bertemu kebahagiaan dengan org lain...bkn senang untuk melupakan cinta pertama dan bukan senang juga untuk melupakan luka yang dah aku alami kini… ape yang diimpikan, yang dirancang selama ini hny terkubur begitu sahaja..hanya yang dapat aku perkatakan…>>>> “awak…sy tetap akn tggu awk..tp sy juga akn cuba lupakan awak sedikit demi sedikit jika awk sudah bertemu dengan kebahagiaan awk yg sebenar..”<<<<..
‘Ya Allah…jika dia benar untukku, dekatkanlah hatinya dengan hatiku…jika dia bukan milikku, damaikanlah hatiku dengan ketentuanMu’….. Aminn…

*note: kepada si ‘dia’ yang sanggup merosakkan dan membuat hbgn kami begini, jaga lah dia dengan elok…jgn abaikan dia..beri kebahagiaan yg seelok2nya buat dia…Mohon maaf buat semua..aku hny hmba Allah yang lemah dan byk kekurangan…salam….

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok