CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Tuesday, August 31, 2010

SamBungan EpiSod Yang LePas..


salam...
bertemu kembali semula kita disini..lepas melayan kerenah2 en.mata, cik jari dan cik badan, aku berpeluang semula untuk menyambung episod yg lepas...^_^ keseronokan aku di kg xterhenti smp disitu saja..bkn hanya kemeriahan terhadap tumbuh2an dan hidupan alam yg lain, tp aku cukup bangga berada di kg ini kerana aku mempunyai keluarga besar yang cukup2 besh n sporting...thnks 2 all my luvly fmly....luv n miss u all so much...=)

ok2...berbalik semula pada cerita aku, selesai saja ptg 2 aku pergi bagi mkn ikan, aku dengan segeranya melakukan tanggungjwb aku sebagai ank pompuan nolong siti mak masak tuk berbuka pose...kali ni menu masakan siti mak adalah: gulai masam ikan patin (gulai tempoyak) , ayam kg masak lemak cili api, sayur goreng, n last tuk kuih2 lak aku mintak wat kurma goreng... tgh syok2 aku masak, kadah pn balik keje, nolong la aku skali..aku biarkan siti mak berehat pulak kali neh...akhirnya, siap jugak juadah berbuka dalam kul 6:30ptg... aku ngn kadah pn prepare masukkan dalam tpeware tuk dibawa berbuka ke surau beramai2..tuk puase kali ni, ni la 1st time aku dapat berbuka bersama family terbesar aku hehe...sonok...masing2 bawak juadah berbuka sendiri...n bila dikumpulkan di satu meja (wat buffet) maka, terhasillah hampr 30 juadah berbuka pelbagai jenis masakan dari setiap keluarga..syookk woo...!! XOXO



see...brp byk jenis lauk yg menjadi juadah berbuka buat kami semua heheh.. semua sedap2 belaka...tetiba plak mggu neh ade ayam KFC skali hihiihi..klu nengok bebetul pic neh ade la terselit gak bekas KFC 2..^^

pas siap2 berbuka kami semua berjemaah la bersama2 dari solat maghrib samp la habis terawih...(tp aku xwat 23 pown kali neh) mintak kt siti mak nk lik awl...hehhe..habis je 8 rakaat, aku pn kuar la dari jemaah tersebut..^_^

28/08/2010 (sabtu)

hari ini merupakan giliran tuk surau kwasan aku pulak wat kenduri kg...klu ikutkan tiap2 tahun kg ni akan ade lebih kurang 4-5 kali kenduri dalam bulan puase neh...thn ni aku cuma sempat pegi knduri tuk Surau Bukit Berangan je la...huhuhu.. pape pn meh aku ceritakan kemeriahan aku kt sne..

seawal pagi aku ngn sedara mara yg lain bersiap2 tuk pegi berkumpul di surau n memulakan kenduri tersebut..bg org tua2 mereka datang lewat sket sbb menguruskan seorang warga penduduk kg yang meninggal pada petang jumaat (semalam).. macam2 keje la ktorg dah wat...antara menu tuk kenduri neh pulak, gulai masam daging, ayam goreng berempah, smbal tumis tempoyak, gulai pucuk paku, n kuih nye pulak kueh golek..ok2 lau nk ceritakan pasal suasana kg n kemeriahan neh mmg pajang gler ahh, tp aku cube attch kan pic tuk tontonan umum.. gotong ryong bersama sedara-mara yg disayangi...

cik sumie n cik kakoq, dialog tuh hny gurauan semata2..hehhe...ha, neh la dia pic yg dpt disnap dari aku n cik sumie sndiri..semua kerja dilakukan secara gotong royong..

alaa......pic berbuka xder...huhuhu...xpe la...berbuka 2 aku ceter je la k...ha...time berbuka lak. ade sebahagian nye buffet n ade sebahagian lg hidangan..mmg ramai sgt2 org time 2, xcukup ngn family aku je, ditambah lagi bilangan org kg yg datang...yg bestnye aku ngn geng aku slumber badak je g amik 2 hidangan tuk kami 5 org...byk tuh..mau se'eh perut lau habis dmkn kihkihkih..hbis berbuka kami semua menunaikan solat berjemaah beramai2...Alhamdulillah semuanya selesai dengn baik..^^

bler aku teringat suasana2 cm ni aku jadi rndu sgt2 kt family besar aku ni...baik dari kenduri kawen, tunang, knduri arwah, knduri doa selamat n segala jenis kenduri lagi la, ktorg rse ikatan persaudaraan antara kami sgt2 kuat...setiap ape yang dibuat mstilah bersama...2 yang menjadi keseronokan wat aku bler berada dalam family ni... means klu terlepas dalam satu2 event yg diadakan amat2 rugi lah rasenye..lau bleh, aku nk merasai kesemuanye...

ok lah...ni semua pengalaman aku time balik ai 2...wpun tiap mse penuh ngn keje, aku aku xbrse penat pn dngn keletah n kerenah sedara mara...harap smbutan raye tahun ni akan jd lebih2 meriah lagi...xsabar lak nk menyambutnye..hehe..sekian.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok