CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Macam Menarik...Cube Tekan Sini...

Umur Aku di Sini

Daisypath Happy Birthday tickers

JuSt Wait...SaVe The DaTe...

Lilypie Pregnancy tickers

Sunday, August 29, 2010

KeSeRoNoKaN Di KaMpuNg HaLaMaN...


Alhamdulillah…syukur pada ALLAH….segala ape yang diberi, yang diduga buatku aku terima dengan ikhlas dan Redha… aku bersyukur jugak pada mggu ini sbb aku diberi peluang untuk balik ke kg halaman yg tercinta…^_^ cuti selama 3 ari ini aku hbskan byk mase bersama keluarga dan sedara mara yang tersayang.

27/08/2010
Xcted utk aku pulang ke kg dalam bulan Ramadhan kali ni…aku bersama Kak Aty gerak seawal pagi mendapatkan bas di hentian Pekeliling…nasib baik tket bas pukul 9 masih ada utk aku dan kak aty… aku tau mggu ni xtvt di kg terlalu sbuk..Jumaat dan Sabtu aku tidak berpeluang untuk berbuka puasa dirumah…byk mase dihabiskan disurau keluarga ku.. smp saja dikampung, aku terus pergi mendapatkan ikan peliharaanku (ikan yg dibeli bersama Asif ketika di pet wonderland) Alhamdulillah…ikan neh masih ok n smkin membesar…^^..selpas rehat bebrapa jam, aku pergi ke belakang rumah…time 2…Syookk gler…!! buah rmbutan n manggis tgh byk ag…aku pn ape lg..hehe…org kg kan…panjat la…tp xlama sgt…gayat gak sbb dah lame x memnjat neh…lgpun keadaan badan yg dah smkin besor neh, segan lak lau jatuh cm nangka busuk nnt kui3… neh dia…buah2an yg dah berjaya diamik yg ade kt belakang umah………



Banyak kan..?? heheh..slumber je aku amik bebanyak cm neh..ye ar lau aku xamik nnt rugi lak kt pokok 2…lgpun bulan pose neh org2 kt umah xbpe layan sgt buah2 ni… so alang2 aku blik, aku amik ler bebanyak tuk mkn pas berbuka hehehe…



Ha…yg neh aku x bleh blah…haduhh…!! ni kt kolam ikan yg Siti mak n Mohd ayah wat dolu2... berkat usaha abg ipar ngn kakak aku, maka terhasillah ikan yg sgt2 banyak n jinak cm ni…sonok gler aku tgk ikan2 neh smkin mmbesar…dorg letak benih hampir 3000ekor ank ikan, skrg jd besar2 dah...sgt2 puas hati...ha, dalam pic 2 kak aty tgh sonok bg mkn hehe...geram semacam dia nengok ikan neh...^_^..tgk la...lau hbs yg neh nnt giliran sy n kak adah lak membenih dalam kolam neh...heheh...lagi dua kolam xsmpat nk snap sbb ikan warna gelap2 xbpe nk nmpak sgt...so yg neh je la sempat dijadikan tontonan umum..

puas hati pny pasal nengok ikan2 ni membesar, Mohd ayah ngn Siti mak suh tangkap dalam 5-10 ekor tuk aku bawak balik...tp xde la smp sepuloh pn aku hentam...cuma Siti mak ngn Mohd ayah je tangkap byk2 tuk dorg mkn time berbuka nnt...huhuhu...xsabo2 aku nk mkn bler teringt kesedapan ikan neh...lau x wat gulai, wat goreng biasa pn sodap..heheh...ha, yg pic last ni lak gmbo ikan neh dah kena siang ngn siti mak...sib baik la Siti mak ade tuk tlg siangkan ikan ni...mekasih bebanyak ye siti mak...^_^




adehh...ngntuk la plak...tp ceter xhbs lagi neh huhuhuhu..xpe2..tuk episod seterusnye aku smbung sok pagi lak ek..en.mata ni dok terkebil2 dah suh rehat...tp sbb nk gak ceter, aku pujuk en.mata ni supaya bertahan utk beberapa jam huhuhu...so skunk aku ngn en.mata, cik jari n cik badan nk tdo dulu...smbungannye aku smbung nnt2 la k...hehe...=p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Menarik ni..Cube tengok